با توجه به تنوع مشتریان و دسته بندی‎ های آن‎ها، انواع وفاداری مشتری نیز متفاوت است. هر یک از مشتریان در هر گروهی که باشند دارای ویژگی ‎های منحصر به فردی هستند که توجه به آن‎ها برای درک هرچه بیشتر مشتریان و روش برخورد با آن‎ها و ایجاد وفاداری واقعی، ضروری خواهد بود. 

برخی از مشتریان با نخستین پیشنهاد بهتری که از طرف رقیب‎تان دریافت کنند، شما را رها کرده و بعضی دیگر در زمره‎ طرفداران سرسخت شما باقی می ‎مانند. 

بهتر است با هم به دسته بندی‎ های مختلف مشتریان و انواع وفاداری مشتری نگاهی بیندازیم.  

1- مشتری راضی

یکی از انواع وفاداری مشتری، پایبندی از طریق خشنودی است. مشتریان راضی گروهی هستند که از محصول یا خدمات شما رضایت داشته و هیچ شکایتی در مورد آن ندارند. به این ترتیب، شما قادر خواهید بود بدون ایجاد انگیزه‎ی اضافی، آن‎ها را برای کسب و کار خود حفظ نمائید 

2- مشتریان وفادار به قیمت

یکی دیگر از انواع وفاداری مشتری، وفاداری به قیمت است. این دسته از مشتریان تنها در صورتی همراهی با شما را برمی‎گزینند که بهترین و منصفانه‎ترین قیمت را ارائه دهید. آن‎ها پیوسته در جستجوی محصولات مشابهی با قیمت پایین‎تر بوده و برای برند یا ماهیت وفاداری اهمیتی قائل نیستند. 

3- مشتریان وفادار به برنامه‎ی وفاداری مشتری

 

از انواع وفاداری مشتری می‎توان به پایبندی به برنامه‎ها و طرح‎های وفاداری اشاره کرد.  این گروه از مشتریان به برند شما یا قیمت پیشنهادی شما وفادار نبوده و تنها با برنامه‎ی وفاداری پیشنهادی برند شما عهد می‎بندند. این قبیل مشتریان از تمام تخفیف‎ها، پیشنهادها و کلیه‎ی مزایای احتمالی اعضای فعال برنامه‎های وفاداری برند شما بهره خواهند جست.


cx survey وفاداری ,مشتریان ,مشتری ,انواع ,قیمت ,برند ,انواع وفاداری ,وفاداری مشتری ,برنامه‎ی وفاداری ,مشتریان وفادار ,وفاداری مشتری، ,انواع وفاداری مشت? منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

بهترین سایت منظرگاه مديريتی مهدی منتظران ترازو دیجیتال کانون هواداران رئال مادرید مدرسه شاداب پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان کالای ارزان اجناس فوق العاده